حجاب برتر

حجاب، اخبار، اطلاعات و ترند ها

حجاب برتر

حجاب، اخبار، اطلاعات و ترند ها

معرفی انواع چادر، چادر نماز و فروشگاه های ملزومات حجاب

معرفی حجاب به دختران و پسران نوجوان

يكشنبه, ۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵ ب.ظ

باید به این نکته توجه داشت که حجاب و مقوله های مربوط به آن نیاز به تامل و درک مستقیمی بر روی نحوه تربیت و شرایط فرهنگی و مذهبی در هر خانواده دارد. نحوه تربیت و سبک زندگی خاصی که در میان برخی خانواده ها رواج دارد؛ حتی اگر از بین خانواده های محجبه و مذهبی نیز باشند؛ می تواند به سادگی نوجوان را حتی از فکر کردن به حجاب بیزار و دلزده نماید.

همچنین در بسیاری از خانواده ها دیده می شود که دختران را به رعایت حجاب مجبور می نمایند. در حالی که  پسران را آزاد می گذارند. بید دانست که حجاب اگر لازم به رعایت باشد نیاز است تا هم از سوی زنان و هم از سوی مردان رعایت گردد. بنابراین نمی توان به این نکته اکتفا کرد که خانواده با تهیه شال و روسری و یا خرید چادر برای دختر خود، رسالت خود را در معرفی حجاب به فرزند نوجوان خود تمام کرده است.

بلکه می بایست به این نکته اشاره شود که حجاب تنها مختص دختران نیست و پسران نیز باید به حجاب پایبند باشند. اینجاست که مقوله حجاب زیبایی خود را به نمایش می گذارد.

آیا حجاب تنها به پوشش سر و یا یک پوشش ظاهری محدود می شود؟

افرادی که حجاب را تنها در شال و روسری و چادر و ... می دانند؛ بله طبیعی است که حجاب را تنها مختص دختران می دانند و تنها بر پوشش بانوان تاکید دارند. اما اگر به فلسفه حجاب کمی با تامل بیشتر نگاه کنیم؛ به وضوح در می یابیم که حجاب مقوله ای است در دل و جان آدمی که تنها مختص به پوشش سر و بدن و ... نمی شود. این بخش از حجاب ظاهری نیست و به شکل گیری نوعی عفت در شخصیت فرد می انجامد.

حجاب یک مقوله معنوی و درونی

بنابراین می توان اینطور بیان نمود که شکل گیری عفت در قالب حجاب نمی تواند مختص جنسیت خاصی باشد. پس نمی توان آن را به پوشیدن چادر و یا پوشش ظاهری محدود نمود. از سوی دیگر دیدگاه جنسیتی به مقوله حجاب، سبب می شود تا در معرفی حجاب به دختران و پسران نوجوان دچار لغزش هایی شویم که نتیجه آن بیزاری و دلسردی آنان به حجاب و مراسم های فرهنگی و مذهبی و ... می گردد.

شاید دلیل کمرنگ شدن اهمیت نوجوانان به حجاب و یا به عنوان مثال شرکت نکردن آن ها در برخی مراسم ها مانند مراسم جشن تکلیف، مراسم ادعیه، مولودی خوانی و ... نیز همین قسم از تفکراتی باشد که در رابطه با حجاب نادرست و غلط به نوجوانان معرفی و آموزش داده می شود.

در آخر نیز به این نکته باید توجه داشت که برای معرفی حجاب به دختران و پسران نوجوان لازم است تا خود در این مقوله مطالعه فراوانی داشته باشیم. چرا که نحوه صحیح آموزش از موردی که قرار است آموزش داده شود بسیار پر اهمیت تر می باشد.  

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی